سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تربچه سرشار از اسکوربیک و فولیک اسید، ویتامین های B6 و B9، کلسیم، پتاسیم و روی است، همچنین یک سبزی مغذی است که در غذاهای سنتی در سراسر دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تربچه که با نام علمی Raphanus sativus شناخته می شود، در انواع مختلفی وجود دارد. بسته به فصل، می توان آنها را به تربچه بهار، تابستان، پاییز و زمستان طبقه بندی کرد. همه این گونه ها اشکال، اندازه و رنگ های مختلفی دارند و می توانند طعم کم و بیش تند و مواد مغذی مغذی متنوعی داشته باشند. طبق جدیدترین تحقیقات صورت گرفته، خوردن تربچه یکی از بهترین درمانهای کبد چرب محسوب می شود.

شکل و طعم تربچه چگونه است؟

پوست و درون برخی از گونه ها، از نظر رنگی متفاوت است. بیشتر تربچه ها گرد یا کشیده هستند. اگر بصورت تازه برداشت شود، ممکن است دارای پوستی لطیف، ترد و کمی شیرین و در عین حال تند باشند که با گذشت زمان تندتر هم می شود. اگرچه بیشتر آنها به عنوان ریشه سبزیجات شناخته می شوند، به این معنی که قسمت خوراکی همان بخشی است که در زیر زمین یافت می شود، اما بعضی از غذاها به برگ گیاه نیز احتیاج دارند (که خوراکی است)، به همین دلیل تربچه به عنوان سبزیجات برگی نیز شناخته می شود.

یک ضرب المثل محبوب چینی می گوید: “خوردن تربچه تند و نوشیدن چای داغ، شما را از پزشکان بی نیاز میکند.” همانطور که از قبل می دانید، طب سنتی چینی هزاران سال با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است تا بتواند انواع گسترده ای از بیماری ها را درمان کند. شاید این طب، میزان زیادی از موفقیت خود را مدیون این توصیه ها باشد.

حقایق و مزایای تغذیه ای

ترب تنها با داشتن ۱۶ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم، گزینه ی عالی برای افرادی ست که قصد کاهش وزن یا ثابت نگه داشتن وزنشان را دارند؛ اما چه چیز دیگری را باید در مورد ارزش غذایی تربچه بدانید؟ اول از همه، ۱۰۰ گرم تربچه حدود ۲۵٪ (۱۴٫۸ میلی گرم) از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تأمین می کند. ترب یک آنتی اکسیدان فوق العاده مؤثر، سرشار از ویتامین C و از بین برنده ی چین و چروک صورت است چون برای سنتز کلاژن، پروتئین مسئول قابلیت ارتجاعی پوست نقش مهمی ایفا میکند.

ادامه مطلب لینک زیر:

ترب: خواص و عوارض، انواع و بهترین نوع آن برای مصرف

  • سمیرا لونی
  • ۰
  • ۰

طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت آن سرد و تر می‌باشد. بذر خشخاش دانه ای از گیاه خشخاش است. افراد برای درمان آسم، یبوست، سرفه، اسهال ناشی از عفونت، مشکلات خواب و تشخیص بیماری به نام فیستول وزیکوانتریک، خشخاش را بصورت خوراکی مصرف می کنند. در غذاها از تخم خشخاش در تهیه کیک، شیرینی، نان یا فرنی استفاده می شود. در صنعت، از روغن بذر خشخاش برای تهیه صابون، رنگ و لاک استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده

در خشخاش حدود ۲۵ نوع آلکالوئید یافت می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از مرفین، کودئین، تبائین، نارکوتین، نارسئین و پاپاورین و بعلاوه وانیلین، وانیلیک اسید، پی‌هایدروکسی ستیرن، فوماریک اسید، دی‌ال لاتیک اسید، بنزیل الکل، هایدروکسی سینکونی نیک اسید، فتالیک اسید، همی پی نیک اسید، ام همی پی نیک اسید، مکونین، یک ترکیب معطر و غیره در آن تشخیص داده شده است در دانه‌های خشخاش نیز روغن ثابت، کمی پاپاورین و مورفین تشخیص داده شده است.

برای تشخیص فیستول وزیکو انتریک مفید است

تحقیقات نشان می دهد که از آزمایش بذر خشخاش می توان برای تشخیص بیماری ای به نام فیستول وزیکوآنتریک استفاده کرد. برای این آزمایش افرادی که ممکن است فیستول وزیکوانتریک داشته باشند، ۳۵ تا ۲۵۰ گرم بذر خشخاش را که در یک ماست یا نوشیدنی مخلوط شده می خورند. پس از ۴۸ ساعت ادرار فرد تحت نظر گرفته می شود. اگر دانه خشخاش در ادرار دیده شود، فرد به ابتلا به فیستول وزیکوآنتریک تشخیص داده می شود.

خواص در طب سنتی

ادامه مطلب لینک زیر:

خشخاش

  • سمیرا لونی
  • ۰
  • ۰

اگر شروع به دادن غذاهای جامد و سبزیجات به کودکتان کرده اید ، باید از قبل لیستی از سبزیجات مورد نیازتان تهیه کنید. در اینجا یک نکته وجود دارد! آیا میخواهید شلغم را هم به این لیست اضافه کنید؟ این ایده ی فوق العاده ای است! زیرا شلغم نوعی سبزیجات حاوی مواد مغذی است که برای رشد و نمو کودک مفید است. در ادامه بخوانید تا دریابید که چرا و چطور شلغم برای کودک شما خوب است و همچنین طرز تهیه آن را یاد بگیرید.

شلغم چیست؟

شلغم گیاهی ریشه ای است که در مکانهای معتدل رشد می کند. ریشه شلغم یک عنصر بسیار رایج در سبزیجات ، سالادها و بسیاری از غذاهای آماده هند است. اما باید از این نکته آگاه باشید که برگهای سبز بالای شلغم از ریشه ها مغذی تر بوده و در مقایسه با ریشه های شلغم به عنوان یک انبار مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی در نظر گرفته می شوند.

فواید غذایی شلغم برای کودکان

همانطور که قبلاً گفته شد ، شلغم یک گیاه مغذی است و از نظر ارزش غذایی فواید زیادی دارد که می تواند کودک شما را تأمین کند. در اینجا برخی از مواد مغذی موجود در شلغم آورده شده است.

  • شلغم سرشار از ویتامین C است
  • شلغم منبع غنی از فولات ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و منیزیم است
  • شلغم سرشار از فیبر و کالری کم است

روش انتخاب و نگهداری برای کودک

انتخاب: سعی کنید از شلغم های تازه و گرد استفاده کنید. شلغمهایی را بردارید که نسبت به اندازه شان وزن سنگینی دارند. این شلغم های کوچک شیرین تر از بزرگها هستند که بعضی اوقات طعم تلخی دارند و ممکن است کودک شما از خوردن آن امتناع کند.

ادامه مطلب لینک زیر:

شلغم برای کودکان خوب است یا بد؟

  • سمیرا لونی
  • ۰
  • ۰

شلغم یکی از سالم ترین سبزیجات است که به خانواده Brasiccacecae تعلق دارد، مشابه کلم، جوانه، کلم، و بسیاری دیگر. این سبزیجات معمولاً در مناطق معتدل و بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان رشد می کنند. به طور خاص، ژاپن، برزیل و آمریکا دستور پخت غذایی خود را برای شلغم دارند. این حقیقت عجیب نیست چرا که ما می توانیم شلغم را به عنوان “سبزیجات کامل” توصیف کنیم. در این مطلب خواص ثابت شده علمی را معرفی می کنیم نه نظرات شخصی!

۱- سلامت قلبی و عروقی

شلغم شامل مقدار زیادی ویتامین K است که به خاطر خواص ضد التهابی اش مشهور است. در نتیجه، از بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی یا سکته، جلوگیری می کند. علاوه بر آن، شلغم توانایی کاهش سطح کلسترول در بدن را با جذب مقدار بیشتری صفرا دارد.اگر سطح کلسترول پایین باشد، البته از بیماری های قلبی و عروقی مختلف جلوگیری خواهید کرد.همچنین اسید فولیکی که در شلغم وجود دارد، برای سلامتی قلبی عروقی مفید خواهد بود.

۲- تقویت استخوان

معلوم می شود که شلغم برای استخوان نیز مفید خواهد بود. به خاطر این است که شلغم مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم دارد. همانطور که می دانید، پتاسیم و کلسیم برای تقویت استخوان و ماهیچه ها بسیار ضروری است. آین مواد مغذی همچنین رشد استخوان شما را افزایش خواهند داد. بنابراین، استخوان ها قوی تر خواهد بود و احتمال کمتری وجود دارد که بیماری مرتبط با ماهیچه ها و یا استخوان هایی نظیر آسیب مفاصل و یا پوکی استخوان داشته باشید. علاوه بر آن، شلغم نیز مقادیر زیادی مواد معدنی دارند. این برای حمایت بدن از بافت های ارتباطی مفید است.

۳- تقویت دستگاه گوارش

به عنوان یک منبع گیاهی، هیچ تعجبی ندارد که شلغم برای بهبود سلامت سیستم گوارشی شما بسیار خوب باشد. اگر شما برخی مشکلات مربوط به سیستم گوارشی شما مانند یبوست، نفخ، یا اسهال دارید، پس از شروع به مصرف شلغم ایده خوبی خواهد بود. به این دلیل است که شلغم فیبر خوبی دارد که به بخش عمده ای از مدفوع کمک می کند که برای دفعش آسان تر شود.ش

ادامه مطلب لینک زیر:

شلغم: خواص، مضرات ثابت شده علمی، انواع و نحوه مصرف اصولی

  • سمیرا لونی