سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

  • ۰
  • ۰

شلغم یکی از سالم ترین سبزیجات است که به خانواده Brasiccacecae تعلق دارد، مشابه کلم، جوانه، کلم، و بسیاری دیگر. این سبزیجات معمولاً در مناطق معتدل و بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان رشد می کنند. به طور خاص، ژاپن، برزیل و آمریکا دستور پخت غذایی خود را برای شلغم دارند. این حقیقت عجیب نیست چرا که ما می توانیم شلغم را به عنوان “سبزیجات کامل” توصیف کنیم. در این مطلب خواص ثابت شده علمی را معرفی می کنیم نه نظرات شخصی!

۱- سلامت قلبی و عروقی

شلغم شامل مقدار زیادی ویتامین K است که به خاطر خواص ضد التهابی اش مشهور است. در نتیجه، از بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی یا سکته، جلوگیری می کند. علاوه بر آن، شلغم توانایی کاهش سطح کلسترول در بدن را با جذب مقدار بیشتری صفرا دارد.اگر سطح کلسترول پایین باشد، البته از بیماری های قلبی و عروقی مختلف جلوگیری خواهید کرد.همچنین اسید فولیکی که در شلغم وجود دارد، برای سلامتی قلبی عروقی مفید خواهد بود.

۲- تقویت استخوان

معلوم می شود که شلغم برای استخوان نیز مفید خواهد بود. به خاطر این است که شلغم مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم دارد. همانطور که می دانید، پتاسیم و کلسیم برای تقویت استخوان و ماهیچه ها بسیار ضروری است. آین مواد مغذی همچنین رشد استخوان شما را افزایش خواهند داد. بنابراین، استخوان ها قوی تر خواهد بود و احتمال کمتری وجود دارد که بیماری مرتبط با ماهیچه ها و یا استخوان هایی نظیر آسیب مفاصل و یا پوکی استخوان داشته باشید. علاوه بر آن، شلغم نیز مقادیر زیادی مواد معدنی دارند. این برای حمایت بدن از بافت های ارتباطی مفید است.

۳- تقویت دستگاه گوارش

به عنوان یک منبع گیاهی، هیچ تعجبی ندارد که شلغم برای بهبود سلامت سیستم گوارشی شما بسیار خوب باشد. اگر شما برخی مشکلات مربوط به سیستم گوارشی شما مانند یبوست، نفخ، یا اسهال دارید، پس از شروع به مصرف شلغم ایده خوبی خواهد بود. به این دلیل است که شلغم فیبر خوبی دارد که به بخش عمده ای از مدفوع کمک می کند که برای دفعش آسان تر شود.ش

ادامه مطلب لینک زیر:

شلغم: خواص، مضرات ثابت شده علمی، انواع و نحوه مصرف اصولی

  • ۹۸/۰۷/۱۷
  • سمیرا لونی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی