سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

  • ۰
  • ۰

تربچه سرشار از اسکوربیک و فولیک اسید، ویتامین های B6 و B9، کلسیم، پتاسیم و روی است، همچنین یک سبزی مغذی است که در غذاهای سنتی در سراسر دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تربچه که با نام علمی Raphanus sativus شناخته می شود، در انواع مختلفی وجود دارد. بسته به فصل، می توان آنها را به تربچه بهار، تابستان، پاییز و زمستان طبقه بندی کرد. همه این گونه ها اشکال، اندازه و رنگ های مختلفی دارند و می توانند طعم کم و بیش تند و مواد مغذی مغذی متنوعی داشته باشند. طبق جدیدترین تحقیقات صورت گرفته، خوردن تربچه یکی از بهترین درمانهای کبد چرب محسوب می شود.

شکل و طعم تربچه چگونه است؟

پوست و درون برخی از گونه ها، از نظر رنگی متفاوت است. بیشتر تربچه ها گرد یا کشیده هستند. اگر بصورت تازه برداشت شود، ممکن است دارای پوستی لطیف، ترد و کمی شیرین و در عین حال تند باشند که با گذشت زمان تندتر هم می شود. اگرچه بیشتر آنها به عنوان ریشه سبزیجات شناخته می شوند، به این معنی که قسمت خوراکی همان بخشی است که در زیر زمین یافت می شود، اما بعضی از غذاها به برگ گیاه نیز احتیاج دارند (که خوراکی است)، به همین دلیل تربچه به عنوان سبزیجات برگی نیز شناخته می شود.

یک ضرب المثل محبوب چینی می گوید: “خوردن تربچه تند و نوشیدن چای داغ، شما را از پزشکان بی نیاز میکند.” همانطور که از قبل می دانید، طب سنتی چینی هزاران سال با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است تا بتواند انواع گسترده ای از بیماری ها را درمان کند. شاید این طب، میزان زیادی از موفقیت خود را مدیون این توصیه ها باشد.

حقایق و مزایای تغذیه ای

ترب تنها با داشتن ۱۶ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم، گزینه ی عالی برای افرادی ست که قصد کاهش وزن یا ثابت نگه داشتن وزنشان را دارند؛ اما چه چیز دیگری را باید در مورد ارزش غذایی تربچه بدانید؟ اول از همه، ۱۰۰ گرم تربچه حدود ۲۵٪ (۱۴٫۸ میلی گرم) از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تأمین می کند. ترب یک آنتی اکسیدان فوق العاده مؤثر، سرشار از ویتامین C و از بین برنده ی چین و چروک صورت است چون برای سنتز کلاژن، پروتئین مسئول قابلیت ارتجاعی پوست نقش مهمی ایفا میکند.

ادامه مطلب لینک زیر:

ترب: خواص و عوارض، انواع و بهترین نوع آن برای مصرف

  • ۹۸/۰۷/۱۷
  • سمیرا لونی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی