سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

  • ۰
  • ۰

طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت آن سرد و تر می‌باشد. بذر خشخاش دانه ای از گیاه خشخاش است. افراد برای درمان آسم، یبوست، سرفه، اسهال ناشی از عفونت، مشکلات خواب و تشخیص بیماری به نام فیستول وزیکوانتریک، خشخاش را بصورت خوراکی مصرف می کنند. در غذاها از تخم خشخاش در تهیه کیک، شیرینی، نان یا فرنی استفاده می شود. در صنعت، از روغن بذر خشخاش برای تهیه صابون، رنگ و لاک استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده

در خشخاش حدود ۲۵ نوع آلکالوئید یافت می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از مرفین، کودئین، تبائین، نارکوتین، نارسئین و پاپاورین و بعلاوه وانیلین، وانیلیک اسید، پی‌هایدروکسی ستیرن، فوماریک اسید، دی‌ال لاتیک اسید، بنزیل الکل، هایدروکسی سینکونی نیک اسید، فتالیک اسید، همی پی نیک اسید، ام همی پی نیک اسید، مکونین، یک ترکیب معطر و غیره در آن تشخیص داده شده است در دانه‌های خشخاش نیز روغن ثابت، کمی پاپاورین و مورفین تشخیص داده شده است.

برای تشخیص فیستول وزیکو انتریک مفید است

تحقیقات نشان می دهد که از آزمایش بذر خشخاش می توان برای تشخیص بیماری ای به نام فیستول وزیکوآنتریک استفاده کرد. برای این آزمایش افرادی که ممکن است فیستول وزیکوانتریک داشته باشند، ۳۵ تا ۲۵۰ گرم بذر خشخاش را که در یک ماست یا نوشیدنی مخلوط شده می خورند. پس از ۴۸ ساعت ادرار فرد تحت نظر گرفته می شود. اگر دانه خشخاش در ادرار دیده شود، فرد به ابتلا به فیستول وزیکوآنتریک تشخیص داده می شود.

خواص در طب سنتی

ادامه مطلب لینک زیر:

خشخاش

  • ۹۸/۰۷/۱۷
  • سمیرا لونی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی